Friday 10 May 2013

Gotong Royong Membina Gelanggan Takraw dan Riadah




Ketiadaan suatu kawasan lapang yang sesuai untuk beriadah membuatkan AJK KRT menggunaan ruang yang sedia ada. Adalah lebih baik dan bermanfaat walaupun lokasinya antara logi kumahan Indah Water dan Rumah Elektrik dimajukan sabagai sebuah tapak permainan daripada dibiarkan terbiar dan ditumbuhi lalang. Kesungguhan ini mendapat sambutan bukan sahaja AJK KRT, malah Jiran Muda turut sama mengadakan gotong royong ini. Semoga dengan ini, ia dapat mewujudan bukan sahaja satu lokasi permainan malah dapat mengeratkan lagi silaturahim sesasama penduduk.

Ia tidak harus dilihat sebagai satu usaha sepi atau mengambil hati penduduk semata-mata, malah dari sudut lain ialah ia dapat mewujudan suasana damai dan tenteram melalui pebagai aktiviti yang boleh dijanakan di sini. Misalnya boleh digunakan oleh Tadika atau penduduk yang lain dalam menjanakan satu lokasi permainan untuk pelbagai generasi yang ada di perumahan ini

Semoga usaha murni ini mendapat sambutan daripada semua pihak. Manalah yang suka mengkritik juga akan mendapat manfaat bersama. Diharapkan ia akan berterusan dan amalan gotong royong ini tidak terhenti disini sahaja, malah akan berterusan sampai bila-bila.

No comments:

JEJAK ANDA

PAPARAN SEMASA

MENGENAI KAMI

27000 JERANTUT, PAHANG DARUL MAKMUR, Malaysia
JALAN JERANTUT FERI

TAMAN KELISA EMAS

TAMAN KELISA EMAS

Selamat Datang Ke Taman Kelisa Emas, Jerantut

Kami mangalu-alukan penduduk taman ini menyumbangkan idea bagi membangunkan web Taman ini dengan lebih mantap.